Sunday, October 3, 2010

~Control2!~


Kenapa aku suka marah?
emmmm... tiba2 aku terfikir bnda ni jap tadi....
padahal bnda tu, kalo xmarah ok je.....

umm.... aku xtahu knapa sjak 2,3 menjak ni, aku sgt xlh nk kontrol rasa marah aku....
ade je yang x kena
dan ade aje yang kena marah..
maaf korang...
aku xlh control.....
btuulll!
lpas aku marah2 tu baru tersedar...

mungkin:
  1. dari segi Islamik, agaknya aku dah jauh dari Dia. jarang mmbuat aktviti tmbahan untuk Dia. mnyibukkan diri dgn urusan duniawi yang bg aku kononnya pnting untuk masa depan aku.....tiada lagi rasa rendah diri dhadapanNya, juga manusia sekeliling.angkuh dgn nikmat yang Dia kurniakan....ampunkan aku Ya Tuhan...maafkan saya ma, abah....maafkan aku tman2.
  2. ada kna mngena ngn sakit dada aku. aku pernah terbaca yang sesiapa yang ada msalah jntung, susah untuk control perasaan marah. darah cepat naik....kadang2, bl aku duk rhat2 kat bilik, tiba2 aku berdebar sgt2 sampai aku sesak nafas.agak plik sbb aku sdg berehat, x buat apa2.......bila aku tgh tdo pun, selalu sgt terbangun sbb jantung aku brdegup kuat humm...knapa ye....? xde kberanian nk g cek doktor....
umm...xtau dah nak wat camane.xsuka mcm ni......

humm...sedang belajar untuk menhan rasa marah, nk control rasa x puas hati.
tapi selalu fail......tolong!

~CIK PIPI~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...