Monday, March 28, 2011

mOGA ini pLihAN terBaiK

Alhamdulillah.selesai sudah hal2 FYP aku.
Minggu lpas aku dan sahabat2 biotech yang lain 
dah diberi tajuk2 pilihan untuk Final Year Project (FYP) kami.
yea, tajuk2 dah kuar
N most daripada kami terpaksa berebut mndapatkan tndatangan lecturer pilihan.

untuk pngetahuan yang xtahu, Dr Phang, Biotechnology'S FYP coordinator
mntak kami pilih tajuk2 yang telah tersenarai 
dan ambil tandatangn lecturer2 yang berkenaan.
kami diberi peluang untuk memilih 3 tajuk daripada tajuk2 yang tersenarai 
tapi daripada 3 different lecturer.
tapi sistem di sini adalah first come first serve.
sape cepat dia dapat. 
untuk lbih adil katanya...
siapa2 yang xdapat lecturer 1st choice nye atau lecturer tu dah full, 
akan diproceedkan kpd 2nd choice nye n seterusnya.
agak pnim jugak la. xtahu nk plih tajuk apa.

Aku?
hee...untuk aku, aku lbih prefer untuk memilih lecturer yang mmg xramai yang nak.
xde la nak berebut sgt...
Dr Jamal, Dr Jalal paling laku.
sampaikan Dr Phang bukak kn quota 6 students untuk 2 lecturer tu
sbb terlalu ramai plih dyorang...( asal2 nya, 1 lecturer=5 students)

short list aku before gi briefing hari tu ialah Dr Raj, Dr Nurziana n Dr Shafida.
n mmg after dah briefing pun, lecturer2 tersebut mmg free and available.kikih...
mereka2 tu strict sebenarnya..but then, sgt mmbantu students.

Pada awalnya, aku nekad untuk pilih Dr Raj. 
but then, after tgok tajuk2 yang diberi, aku mcm kurang berminat.
tapi aku diamkan je.
dalam byk2 tajuk yang diberi, aku tertarik tajuk dr Sr Zarina Zainuddin. 
She's going to be one of the lecturer at Kos and she will come nxt month.
nxt month tu mknanya April.tinggal 2,3 hari je lagi...
hehe...
tapi aku still plih Dr Raj,
 sbb masa tu aku pikir payah kalo nk berhubung dgn person yang kita xkenal.xtahu cara dia mcm mane..

Tapi setelah pikir semasak2 nye, timbang tara itu dan ini, tgok pro n cons bg kedua2 pihak,
aku rasa hati aku lagi tertarik pada tajuk Sr Zarina...
hee....mmg agak complicated.tapi saya suka genetic.
biar la xpndai n xdapat full mark pown untuk subjek genetic,
tapi aku mmg suka genetic.
 and tajuk yang aku pilih

" Construction of chlamydomonasreinhardtii chloroplast expression vector containing a codon optimisedcbiXgene"

ngee...payah? huhu...mmg payah sbb kita xtahu lagi.
nnti bila dah bc buku, blajar itu ini , mesti la kita dah tahu kn?
msti tym tu dah xsusah --->sedang positivekan pikiran.

semalam g jumpa Dr Phang, dia ty aku tau x chlamydomonas tu ap?
hee...dgn x pastinye, aku jwb "bacteria?"
"hah?bacteria?no"
hee...aku mmg xtau pun bnda ni trgolong dalam family ap.haiwan k, bacteria k, fungi k..
yang aku tau, dy ada flagella n warna hijau..
Rupa2 nye, miss chlady ni adalah algae..owhh.tau dah.hee...

ni la miss chlady
misainye pnjang

ni la wajah sebenar dia.comel kn?
Alhamdulillah, Dr Phang cakap kompem dah dapat dgn Sr. Zarina.
aku, Baie n Ely dapat ngn dia...
apa2 pun cabaran lpas ni, hrap2 suma bjlan ngn lncar...
hee...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...