Tuesday, April 5, 2011

settLE Dah...

Nasuha vs UNISZA???
aku ada 2 reply form untuk LI....=)
Semalam before ke dewan exam, aku dapat a call from kak Ada (PA Dr. Jamal)
Ni bukan soal exam or carry mark or apa2 yang berkaitan dgn Dr Jamal...
ni soal LI.
LI? Xsttle lagi kah?ohhooii...


Dari apa yang diberitahu, nama aku sekarang berada di 2 tempat.
Nasuha herb's di Pagoh, tempat yang aku usaha sgt2 nk dapatkan placement kat sana dulu.
and, UNISZA, tempat yang pnyelaras LI "campakkan" aku :)
Jauh di sudut hati, mmg sgt terkilan bila dapat berita ni.
Katanya dulu, form LI aku x diproceedkan di Nasuha, 1st choice untuk LI aku.
"Awk org Terengganu,jauh. akak dah hantar UNISZA".
Logik kah alasan tu? sbb aku org Terengganu, jadi aku hanya layak untuk mndapat tmpat kat sana.?
salah ke aku nk cari ilmu, pngalamn di tempat lain? tempat yang aku pilih?
Bila aku dah mncari tmpat praktikal jauh dr kmpung, itu bermakna aku dah bersedia untuk hadapi apa je risiko yang datang...tapi, aku x diberi pluang pun...
ok, aku terima dengan hati yang terpaksa.tapi aku redha...
pada aku, mungkin ada hikmahnya.
aku terima bulat2 keputusan dr pihak atasan.
aku dah x kisah, kemana mereka nak campak aku.
Alhamdulillah...dah settle.UNISZA..i'm coming..


xlama selepas tu, aku dapat tau yang kawan2 aku hmpir 10 orang, dapat placement kat sana.
kalo nak diingat2kan kembali alasan yang diberi pada aku, most dripada kwn2 aku tu mmg xlayak pun dapat kat sana.sbb? ada yang dari Kuantan, Kelantan...jauh dari Johor.
Sekali lagi aku terkilan.......


Bila hati aku dh terubat, dah xingat pun pasal LI ni...
aku dapat berita yang aku sebenarnya, pada asal2nya dah diterima di Nasuha..
what??
Dan nama aku sengaja dipotong. hoho....
Dari apa yang aku tau, ada 3nama yang direject. 2 lagi diganti oleh orang lain.
tapi untuk application Nurul Afiqah Binti Ali, tiada yang ganti 
dan dalam database LI IIUM Students, namaku still di Nasuha Herb's and Spices, Pagoh, Johor....
Akak yang sepatutnya mnyelaras hal2 LI kami, tiada.aku xtahu dan xmahu amik tahu pun kemana dia pergi.
Jadi, urusan LI students, di agih2kan kepada staff2 yang ada.
That's why, Kak Ada uruskan hal aku...


sedih? sgt sedih...
apakah lagi alasan munasabah yang si penyelars tu dapat bg pada aku untuk sedapkan hati aku...
i think, nothing...
aku ikut suma procedure yang ditetapkan...
aku x membangkang macam yang lain.
TapI kenapa, bila aku dah dapat placement for my 1st choice, si penyelaras dgn senang2 nye potong nama aku,dgn alasan TERENGGANU JAUH DARI JOHOR
dan proceed kan aku kat tempat lain....
Dia selalu merungut, students batch aku susah nk dihandle.byk songeh, byak berbunyi. dah dapat placement pun,sibuk nk tukar2....
ok, fine.mungkin itu yang lain.
Tapi aku?
dah terang2 aku dapat di tempat yang aku pilih, siap dengan reply form lagi yang mngatakan 
"Pelajar ini akan ditempatkan di : Budayatama Corporation Sdn. Bhd.................."
Aku blh terima kalo dia x proceedkan lagi aku di Nasuha dan terus ke UNISZA...
tapi aku sgt2 plik...kalo nk diikutkan, suma dah sttle
tapi, ats sebab apa dia potong nama aku dan mnyusahkan diri mncari tmpat yang lain untuk aku...
aku mmg xpaham.


Jadi sekarang, bila dtanya teman2 kat mana plihan hati
aku pilih UNISZA. dan andai kata pihak atasan nk "baling" aku kt NASUHA balik,
aku akan fight untuk UNISZA...
pada aku, mungkin Nasuha bukan untuk aku time ni.
mungkin pada masa lain.....


kepada UIA, aku cadangkan pilih pekerja yang betul. Kalau perlukan 2,3 orang pekerja, usahakan lah daripada nasib students "dibaling2 dan dicampak2" mcm ni.dan perbaiki sistem yang ada.


Sekian.


reply form dari Nasuha

tarikh reply letter Nasuha (28 Januari 2011).lagi awal kalo nak dibandingkan dgn...

reply form UNISZA bertarikh 13 Feb 2011









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...