Monday, August 8, 2011

Ramadhan Kareem...~

Ahlan Wa Sahlan Ramadhan...

Mungkin masih tidak terlambat untuk aku ucapakn "selamat datang" buat bulan yang penuh keberkatan ini.
Hari ni 08.08.11 
genap 8 hari semua umat islam di seluruh dunia
 menahan lapar dan dahaga demi memenuhi kewajipan sebagai seorang muslim..
Alhamdulillah, tahun ni  aku berpeluang untuk berpuasa bersama2 dengan keluarga ku di rumah.
Untuk tempoh sebulan.
Selalunya, bila seminggu mahu menyambut Aidilfitri, barulah nmpak aku tergedek2 ke bazar Ramadhan yng berhampiran dengan rumahku, menolong ibu membeli itu dan ini untuk juadah berbuka.
seingat aku, dah 10 tahun aku tidak merasa berpuasa beramai2 dengan kaum keluarga ku.
memenuhi tuntutan ilmu di rantau orang..
cukuplah teman2 pengubat rindu adinda-adinda di rumah 
dan juadah "pasar malam dan cafe" sebagai  pngganti buat masakan mama ku di rumah.

Apabila terdengar je pengumuman Ramdhan 8 hari yang lepas, hati aku terusik.
Teringatkan arwah nenek yang sudah hampir setahun meninggalkan kami.
Teringatkan kekecohannya di kala bersahur, mngejutkan kami adik beradik.
Juga merindui saat2 bersamanya ketika berbuka.
makanan xboleh pedas2.sakit mulut katanya.
Jika ada buah2an yang terjual di birai2 jalan atau hasil tanaman sendiri,
 tangannya terus sibuk nak mengopek kulit si buah.
senang untuk cucu2 nya mkan katanya.
Bemacam2 jenis kuih yang bermain di mindanya.Order itu dan ini.Bukan kuih yang minta, tetapi ramuan2 untu mmbuatnya.Rajin.
Tahun lepas, arwah sakit. dah x mmpu untuk berpuasa.
dan tahun ni, arwah sudah pun bersama2 Tuhannya di alam sana.
Saban hari aku teringatkan arwah.
Seringkali bermohon untuk bertemu dgnnya biarpun hanya di alam mimpi.
Moga dia aman disana.......

Hajat di hati ingin bekerja, cari duit lebih kononnya. Tapi xsampai dua hari, lenguh situ, penat sini.
~i ni mnja rupanya..-lama dah tau-~
Maka, aku mngmbil keputusan untuk berhenti kerja.
rasa bersalah yang xterhingga kepada si empunya premis
.maafkan saya..
tapi aku rasa ini adalah yang terbaik.untuk kedua2 belah pihak.

Perusahaan "Popia Bersalut Nestum" ku masih dalam proses menerima tempahan.
Moga rezeki melimpah2 di bulan rahmat ini..

MAKANYA

PROMOTE,PROMOTE...!!!
POPIA BERSALUT NESTUM 
Kunyah sekali, pasti nak lagi
(hapo ko bondo la slogan aku nih)
SESUAI UNTUK DIJADIKAN JUADAH DI HARI RAYA.HARGA MENGIKUT BERAT TIMBANGAN

 p/s : picture lmbat skit.x jumpa angle lawa.maklumla,kamera murah.sob sob

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...