Friday, February 18, 2011

SeNYum SEindAH suRiA =)



morning world =)
alhamdulillah, syukur...
masih diberi nikmat untuk buka mata n mnyedari yang nyawa masih tidak diambil oleh Pemilik nya. juga masih berada di dalam nikmatNya yang paling agung, iman n islam.Alhamdulillah...
btw, comeyl kan kambing tu...?kiut gile


Nyum2~
pagi yang mndamaikan.
Setelah diberi ujian n dugaan itu dan ini sepanjang mggu ini.
Terasa seperti trlepas seketika dr bebanan hidup..


Sakit tekak dh hilang sepenuhnya.Alhamdulillah=)
hee, mka cik pipi dah boleh nk mkn nasik n ikan keli kak ana setelah seminggu "berpuasa" dari mkn nasi.yihaa..!..uhuk.nikmat tau dapat mkn nasik tu.tapi sepanjang aku sakit tekak tu, aku realize yang aku mmg jimat sgt. menu untuk 1 whole day is just:

  •  bubur (aku bli bubur shja, xd sup) = rm1
  • aku amik mn2 kuah lauk yang xpedas + sayur2 yg mudah telan/ ayam kcik2 yg mudah aku nk hadam =20 sen - rm1.20
total up = ~RM 2.20/day...bubur tu sgt byk smpai kan aku blh simpan untuk mlm.jadi mmg jimat la..wink~Alhamdulillah=)


masalah LI?
settled..hee.aku n shbat ku, awa dapat dkat UNISZA.kitorang dapat wat kat Plant Tissue Culture Lab...hati mmg lega sgt2. da xpayah nk serabut pkir dapat k x...
Alhamdulillah=)
n bila da dapat kat situ tu, tb2 terdetik plak kat mind...
"adakah ini bermakna aku mmg dah ditakdirkan untuk FYP ngn Dr. Raj?" ...kehkeh.
Dr Raj tu kalo sape2 yang xknal, muka dy iras2 muka VIRUS (viru ssahabb.... apa ntah)
yang dalam citer 3 idiot. aku gelak sakan masa tgok cter tu.


kah kah kah...


Btw, Dr raj ni lectrer genetic n Tissue culture ku. Dia ni mmg research person. dah byk research on his name. especially about rubber. Dia mmg taiko la...
aku mmg sgt salute dia...he's my idol actually.
n yg pling best, soalan exam dy la yg pling wat kitorng ketar lutut. fuhh...
He's the 1st, Dr Norziana 2nd n kalo ada Dr Shafida, she's 3rd. tapi skarang, 3rd dah diganti oleh Dr. Shah....hee
ko baca la 7 hari 7mlm pun, dgn ulangn beberapa puluh kali, ko still akan tersentap ngn soalan dy.yg dh ingt pun jd blur tym jwb tu..hee...err, lenkali kita ckp2 psal dr raj neyh?


Ritu aku dapat tau yg shabat2ku yg dapat kat Nasuha Herb's xdapat penempatan. Kesian dyorang.Sabar neh?insyaAllah, ada tu...


Masalah program?
Public speaking Workshop --->Alamdulillah=)
Tarikh dah ditunda ke 5 March.maka nye, dapatlah kami wat persiapan yang rapi sikit. mana2 yang tertangguh hari tu, dah dapat settle. ada masa untuk tampal mn2 yang berlubang tu=p.speaker dah dapat.import dr uia Gombak. 
uih, jgn pndang enteng kalo aku sebut dr UIA.UIA mmg juara dalam melahirkan speaker2 yang hebat tau...She's very good actually. Jadi moh ramai2 g:



Public Speaking Workshop
5 March 2011 
Time: 8am-12 pm
Speaker: Ala' Radhwan Jamal
(a debator of IIUM. Trainer of Public Speaking and Contemporary Issue IIUM. Head Trainer of Presentation Skills and Critical Thinking IIUM )
Fees:RM10(including Breakfast and Lunch)
" Lift up your public speaking skills now!"

Food Biotech Trip---> Alhamdulillah=)
Semalam suma dah sttle...Harga di Nasuha dah dapat dikurangkan=) maka dgn itu, kami ada cukup uwang untuk menempah sebuah homestay. memandangkan kitorang terpksa gerak kul 10 mlm( asal2nya kul 1pg) ats sbb2 tertentu, jdinya kitorg smpai awal di Batu Pahat.kami ada lagi 6 jam nk tggu ke program seterusnya. maka, aku n beberapa sahabat lain, bersetuju untuk mncari sebuah homestay yang blh mnempatkan 36 orang. 

cari punya cari, smalam dah jumpa.Alhamdulillah..besar. ada 2 part plak tu...blh la isi pompuan satu, llaki satu....suka2!!
mkcik owner tu sgt baik=) saya suka...=) dahlh harga tu dh dikurangkan, sggup plk nk amik ktorang pg2 buta tu kt mn2 n bwk kitorang g umah dy...kesian mkcik..tp thnx sgt2.mmudahkan kami yang mmg xknal lnsung Batu Pahat tu camane.hee....
Alang2 da dapat tmpat best, apa kata kalo kita bertolak awal skit.lh? lam kul 8 or 9 ke...
xdela rugi sgt sewa homestay tu.=p

Linaco, tmpat proses kelapa yang dah kensel ngn kami hari tu, dah ada pengganti. JOM kwn2 Food ku, kita g Zenxin Organic Park (err...mcm la ramai sgt kwn2 yg bc blog aku ni..).
Hii, kt situ blh mlwat ladang buah, lh mancing, lh berbasikal, dpat tgok flower farm n mcm2 lg la.masuk free=p itu yg pnting....ni kita kira aktiviti riadah la mmndangkan kita pon g ptg kn...hee

Alhamdulillah. Terima Kasih Tuhan. Kau mudahkan segalanya.....=)





~CIK PIPI~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...